PRESENTACIÓN DO GRUPO
O Grupo de Investigación en Educación, Deporte e Saúde está composto por doutores e alumnado predoutoral da Universidade de Vigo así como por profesionais destes ámbitos que colaboran de maneira puntual nos diferentes proxectos de innovación Educativa ou de investigación.
O Grupo de Investigación en Educación, Deporte e Saúde está composto por doutores e alumnado predoutoral da Universidade de Vigo así como por profesionais destes ámbitos que colaboran de maneira puntual nos diferentes proxectos de innovación Educativa ou de investigación.
O perfil
dos investigadores é multidisciplinar, encontrándose ubicados en tres campos científicos: educación, deporte, psicoloxía e saúde.
En concreto establécense fundamentalmente dúas líneas de acción:
Investigamos os efectos positivos da actividade física ou da dramaterapia en diversas poboacións (ámbito escolar, centros da terceira idade, centros cívicos-sociais, asociacións de enfermos mentais, etc.) insertando programas sobre estas temáticas.
GRUPO DE INVESTIGACIÓN GIES-10
DEFINICIÓN DE PROGRAMAS
1. INNOVACIÓN EDUCATIVA
Os programas do grupo Gies-10 (En(red)ámonos) xurden dende a necesidade de dar resposta as demandas da comunidade educativa coa finalidade de aumentar os niveis de motivación e conquerir as competencias clave.
Diferentes Comunidades Educativas, coa axuda do grupo de Investigación da Universidade de Vigo GIES-10, pretenden facer un esforzo para superar algúns dos atrancos máis habituais no proceso de ensinanza-aprendizaxe ligados a desmotivación docente e discente e a desvinculación do currículum do propio contexto social e cultural do alumnado.
De feito na actualidade existe unha tendencia a reducir o proceso de ensinanza-aprendizaxe das materias a contar aos estudiantes o que o profesor domina e a avaliar o que o alumnado lembra dos coñecementos transmitidos.
Nembergantes, a maioría dos contidos que se transmiten na ensinanza obrigatoria son facilmente localizables e asequibles en calquera base de datos. É máis, moitos dos nosos alumnos teñen en algúns casos un dominio de algunhas competencias maior co seu profesorado.
Por qué non plantexarnos superar o modelo sumativo de formación de profesorado que parte da hipótesis errónea de que unha boa formación científica do profesorado unida a una formación psicopedagóxica xeral son suficientes para unha boa formación docente?
De feito, sabemos que tanto o profesorado en formación inicial como permanente teñen dificultades para adaptar as estratexias metodolóxicas que se aprenden en abstracto na aula universitaria ou en un curso específico á dinámica ordinaria da aula.
No ámbito educativo somos conscientes de que para progresar no camiño cara a unha efectiva atención a diversidade, é inevitable desenrolar unha ensinanza que teña en conta as diferenzas individuais existentes entre o alumnado, moi vinculadas a intereses, necesidades, aptitudes, potencialidades e estilos de aprendizaxe particulares do educando. Características, que os fai únicos e diferenciados.
Por iso o programa EN (RED) ÁMONOS ten como obxectivo implicar a toda a comunidade educativa no deseño do currículum, as características do entorno natural e social onde se desenvolve o individuo e partir dos seus recursos para solucionar as problemáticas reais dese contexto que lle é propio e cercano.
Neste traballo colaborativo entre toda a comunidade (Concellos, Radios locais, AMPAS, Centro de Iniciativas Turísticas, Centros Sociais, Institucións de diversas características, etc.).
É dicir, partindo dunha estratexia de investigación-accción colaborativa toda a comunidade educativa realizará unha análise reflexiva e crítica para a interpretación de datos na aula co fin de darlle significado e aportar solucións.
O obxectivo é que o alumnado aprenda investigando para aportar soluciones ás problemáticas de seu propio contexto (parroquia, concello, comarca, etc.) e cas cales se atopa na súa vida diaria para despois poxectar na comunidade os novos aprendizaxes.
Despois de realizar unha avaliación de necesidades entre a Comunidade Educativa e en función das temáticas priorizadas definiranse os diferentes proxectos que se implementarán e que, normalmente, están relacionados co patrimonio cultural, etnográfico, social e económico da Comarca ou do concello e por outro teñen en conta as problemáticas do entorno máis inmediatas.
2. SAÚDE
No hay comentarios:
Publicar un comentario